Czy nic Ci nie umyka?

Pamiętam jak kiedyś jechałem autem w delegację do Wrocławia. Jechałem z moją współpracowniczką, która była nieco blada na widok mnie rozmawiającego przez telefon, ustawiającego trasę GPSie i kierującego pojazdem jednocześnie. Kiedyś żyłem w przekonaniu, że taki multitasking to cenna umiejętność. Ot takie czasy. Zapierdalamy za … no właśnie … za czym ?

Czytaj więcej ...
3 target points | 0 remarks

Dekalog pracownika korporacji.

Minęło już trochę czasu, odkąd pierwszy raz w życiu przekroczyłem drzwi biurowca w którym mieści się siedziba międzynarodowej firmy. Oczywiście, tak jak zresztą prawie każdy, zakładałem, że jest to przejściowy etap i ja tutaj jestem tylko na chwilę.

Czytaj więcej ...
8 target points | 0 remarks

Dziesięć Typów Pracowników ...

Poprzedni wpis, który przedstawiał w pigułce kilka typów pracowników korporacji, cieszył się sporym zainteresowaniem, w związku z tym, prezentujemy ciąg dalszy bestiariusza korposzczurów.

 

Czytaj więcej ...
4 target points | 0 remarks

Dziesięć Typów Pracowników ...

Wiele legend i mitów opowiada się o pracy w korporacji. Zewsząd słucha się o wyzysku, braku kompetencji, szalonych imprezach, kokainie wciąganej aby wytrzymać kolejne nadgodziny czy dążeniu pracowników do przejęcia władzy nad światem. Bez względu na mitologię czy opinie powtarzane przez media, korporacje istnieją, a skoro istnieją, całkiem prawdopodobnym jest, że kiedyś ktoś z was trafi tam do pracy. Gdy tak się stanie,  spotka wiele osób, o których istnieniu nawet mu się nie śniło. Specjalnie dla Was,  przedstawiam listę dziesięciu najciekawszych typów pracowników korporacji oraz kilka sugestii jak sobie z nimi radzić.

 

Czytaj więcej ...

3 target points | 5 remarks

Networking managera – jak pr ...

Już pracownikom, którzy wchodzą na rynek pracy, poleca się budować sieć kontaktów. Słusznie – często jest to najskuteczniejsza metoda na znalezienie interesującego i rozwijającego zajęcia.

Jednak wskazówki, które pomogą studentowi lub świeżo upieczonemu absolwentowi, mogą nie być odpowiednie dla doświadczonego managera wyższego szczebla. Ci pierwsi na warsztatach networkingowych mogą spotkać się z zadaniami zachęcającymi do poszukiwania „opłacalnych” kontaktów praktycznie w każdej sytuacji.

Pracownik z odpowiednio bogatym doświadczeniem powinien wiedzieć, że budowanie networkingu nie powinno być zbiorem przypadkowych, nieuporządkowanych akcji, ale starannie zaplanowaną strategią. Nierzadko to właśnie świadomość tej różnicy przesądza o skuteczności podjętych działań.

Czytaj więcej ...
1 target points | 1 remarks